BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

..... 。❤。❤。❤。❤。❤。❤。❤。 .....

.: TuAn RuMaH :.

My photo
Tetap utuh berdiri walau badai mendatang, segar dan teguh mempertahankan kesucian bak sekuntum nailofar yang mekar bekembang...^^
.:: "Wahai Anak Muda, Jika Engkau Tidak Sanggup Menahan Lelahnya Belajar, Engkau Harus Menanggung Pahitnya Kebodohan" -Pythagoras- ::.

Monday, April 25, 2011

Dipaksa? Memaksa? atau Terpaksa?



Adakah dia DIPAKSA?.. 

Adakah aku MEMAKSA?..

Tidak!!! 


dia tidak dipaksa dan aku tidak memaksa, it's up 2 her!!

................................

Aku bukan budak tadika yang tak tahu ape2

bukan budak sek men yang hanya suka sonok2

dan bukan jugak remaja yang tak pandai menilai.....


Maafkan aku kerana tak dapat mengawal emosi

aku stresss!!!!! 

stress dengan keadaan

stress dengan persekitaran 

stress dengan masyarakat sekeliling

betambah stress bila dia tak memahami situasi

tidak menyalahkan dia, 

mungkin dia tak memahami......

keperluannya sentase cukup

kehendaknya ada yang melengkapkannya

jadi, dia tidak faham situasi orang seperti aku

yang tak punya apa-apa dan siapa-siapa

untuk memperlengkapkan keperluanku 

untuk mengusaikan masalahku

..................................

Ya, aku tau, memang bahaya, ada risiko di situ


ini bukan soal main2, tapi soal nyawa

ape aku nak jawab kat parentsnya d kl?

lebih penting di sarawak.....ape?

dan juga soal masa depan.......


masa depan aku, mungkin juga dia....

takut? risau? ragu2? ngeri? 

tu sume dah ade di pikiran aku, 


sebelum aku putuskan keputusan aku

tapi ape yang aku bleh buat?......

aku perlu uruskan keperluanku sendiri  
"cubalah bedikari, mengada2!!"

aku kene setelkan masalah aku sendiri 
"menyusahkan orang betul!!"

Semuanya aku kene buat sendiri.......

Tidak seperti dia...

ada yang membantunya & bertanggungjawab sepenuhnya atas dia.....


Namun tidak mungkin 


aku dapat bertahan seorang diri


Allah juga telah menciptakan Hawa sebagai teman Adam kerana Allah tahu manusia tidak dapat bertahan seorang diri, memerlukan teman dan juga sahabat


sebagai teman bicara 


sebagai penguat semangat


juga sebagai teman kesusahan


tapi.....adakah? wujudkah?


satu dalam seribu.....


.................................

Tidak seperti aku

walaupun takut, risau, ragu2, ngeri

aku TERPAKSA juga.......menghadapi semuanya

dengan tabah, sabar dan redha

mungkin ini adalah ujian daripada Dia buat aku

Sesungguhnya Ujian Adalah Tarbiyyah Daripada Allah s.w.t, semoga aku dapat bertahan dan menempuhinya segala2nya dengan tenang.....semoga ada kekuatan untuk aku pada hari esok...InsyaAllah


0 comments: