BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

..... 。❤。❤。❤。❤。❤。❤。❤。 .....

.: TuAn RuMaH :.

My photo
Tetap utuh berdiri walau badai mendatang, segar dan teguh mempertahankan kesucian bak sekuntum nailofar yang mekar bekembang...^^
.:: "Wahai Anak Muda, Jika Engkau Tidak Sanggup Menahan Lelahnya Belajar, Engkau Harus Menanggung Pahitnya Kebodohan" -Pythagoras- ::.

Tuesday, July 5, 2011

1 Bulan 3 Minggu 3 Hari Lagi...

wahhhhh......sedo tak sedo, rope2nye masa yang tinggal buat aku bergelar sebagai cikgu pelatih hanya tinggal  lagi 1 bulan 3 minggu 3 ari lgi...... Yeayyyyyyy........ horey horey..horey horey horey horey..bergembira....a..a..a..a..... hihihi...


Sonok? sonok la kot, yela duk cni pun bukannye ade ape pun, nak kuar beli barang pun susah...adehhhh...
Sedey? sedey sikit2 la....sebabnye aku sayang nak tinggalkan pelajar2 tingkatan 6 bawah yang aku ajo. Deme tu name je tingkatan 6 tapi kebanyakannya manje2 dan ngengade...hehehe.... ha..sebab tu la sedey... agaknye lepas ni sape la akan ajo deme erk? ye la kan, kat sekolah ni kan kekurangan guru tuk subjek yang aku ajo ni...hmmmmm...kesiaannnnnn...


Ape apepun, aku sangat besyukur sangat sangat ke hadrat Allah swt kerana Dia telah membuka pintu hati murid murid aku supaya mereka tidak kekok dan dapat time aku sebagai cikgu deme. 
ye la kan, bulan petama aku kat cni, ya Allah....... aku bengang je asenye bila salah sebuah kelas yang aku ajo ni, hanya mendiamkan diri bila aku ajo deme. Tanya paham pun diam tanya tak paham pun diam. jadi, aku pun tak pasti deme ni paham ke tak???... ade sorang pelajar ni lagi la, boleh plak dia membatukan diri dia bila tibe time aku ngajo. aku pun musykil gak, cane la die leh keras je kat tempat duduk dia selama 2 waktu pengajaran aku. mengangkat muka nengok aku pun dia tak. Melihatkan tingkah laku dia, aku jadik kaget, aku terfikir sendiri, adakah aku gagal melaksanakan P&P aku dengan berkesan? adakah aku ni type cikgu yang tidak disukai pelajar? adakah mereka membenci aku? dan bermacam-macam lagi perkara yang telintas di pikiran aku bila mengenangkan pelajar yang seorang ini. 


dipendekkan cite, 2 minggu lepas, sekolah ni ade buat hari kokurikum sekolah, salah satu aktivitinya adelah perkhemahan. dan perkhemahan tu diadakan dipadang sek ni jugak iaitu bedepan dengan rumah yang aku duduk. Jadinya, kawan aku pesan pada aku, katanya, nilah masa yang sesuai tuk aku beramah mesra dengan pelajar-pelajar aku dan cuba tackle deme. aku pun cuba la buat seperti yang dicadangkan.
Alahamdulillah.....pelajar aku yang dahulunya keras membeku kini tidak beku lagi, tapi lagi mengelejat le pulok aku nengok die, haish...... Alhamdulillah...pelajar yang tak penah tego aku pun dah cuba tego aku dan memberi salam, kalo tak, sebelum ni, deme tunduk je bile tesempak ngan aku. kenape? ha,....itu nanti aku citekan di entry seterusnya...hehehehe....


skang ni aku nak siap-siap balik dulu, kui 5 petang sat lagi ade men badminton, ni aku tulis belog ni hanya nak isi masa sekejap ni je ha, ala.. nak tunggu projektor sejuk...hehehe..... projektor? sape punye? mane dapat? ha....tu nanti aku citer di lain hari erk...hehehe


papepun, aku ase aku dapat rasakan yang sudah terbit benih-benih kasih buat pelajar-pelajar aku, kasih seorang guru kepada anak didiknya, aku sayang kan mereka, dan aku berharap agar suatu hari nanti mereka sume berjaya menjadi INSAN yang mampu memberi manfaat kepada diri mereka sendiri, keluarga mereka, masyarakat seterusnya negara....Amin Ya Rabb.. :) bak kata cikgu aliza cikgu sepraktikum aku, "Berjaya memanusiakan saye"...jadi, semoga anak-anak didik aku berjaya menjadi manusia yang mulia dan semoga aku juga salah seorang penyumbang kepada proses memanusiakan mereka.... hihihihihi...

0 comments: